1.1. Form Kavramı ve Kullanım Amaçları
Form; birtakım bilgilerin toplanması, kaydı, gruplandırılması, kullanılması, transferi
ya da Hazır ofis yayınlanabilmesi vb. amaçlarla hazırlanan, üzerinde sorular ve bunların
cevaplandırılması ile bazı kayıt, değerlendirme ya da işlemlerin yapılabilmesi için
boşluklar bırakılan kâğıt, defter ve kartonlardır.
Formlar "Kutu Form" ya da "Çizgi Form" olmak üzere iki ayrı türde çizilebilir.
1.1.1. Formların Önem ve Yararları
Formlar, yönetimde "karar vermek" ya da "bir işlemi tamamlamak" için gerekli olan
bilgileri kapsayan birtakım belge ya da çizelgelerdir. Kararların zamanında ve isabetle
verilebilmesi, etkin bir haberleşme, sanal ofis bir işlemin süratle tamamlanabilmesi, formların işe
uygunluğu ve gerekli bilgileri tam olarak kapsamasına bağlıdır.
Bürolarda form kullanılmasıyla işlerde sürat, düzen, ekonomi, kolaylık, birlik ve
benzerlik (standardizasyon) sağlamış olur.
1.2. Formda Aranan Özellikler ve Standardizasyon
1.2.1. İhtiyaç Belirleme Formlarında Aranan şişli hazır ofis Nitelikler
Formların, yukarıda belirtilen yararları sağlayabilmesi için bazı niteliklere sahip
olmaları zorunludur. Form hazırlama, çizme, bastırma, stok yapma ve dağıtma ile form
kontrolü vb. işler esas itibariyle kuruluşun (kurumun-işletmenin) organizasyon ve metot
birimlerinin temel görevleridir.
ÖĞRENME FAALİYETİ–1
AMAÇ
ARAŞTIRMA
4
Formun hangi birime ait olduğu, formun üst kısmına ilgili b